Monday mantra - Ego boost

Alla har dåliga dagar ibland. Jag har haft några mindre bra men jag försöker hålla humöret uppe ändå. Det kan vara riktigt svårt när man är längst nere på botten. Men med hjälp av kompisar, familj, musik, pepp texter så är det alltid något av alternativen som får mig att känna mig gladare.
 
Har man en dålig dag så kan jag bara säga att det blir bättre. Vad det än är som får dig att må dåligt så kommer det bli bättre. Men såklart kan det ju ta lite olika lång tid beroende på vad det är man mår dåligt över. Jag är väldigt bra på att vara sur länge vilket jag skulle säga är väldigt dåligt. Mitt tips är att försöka bli glad så fort som möjligt eftersom det annars blir ännu jobbigare.
 
Flera tusen (vet inte exakt hur många) av tankarna man haft dagen innan tänker man även på dagen efter. Vilket gör så att det blir lite av en ond cirkel! Att dom negativa tankarna kommer tillbaka dag efter dag. Så vad ni än gör gå inte och tänk negativa saker, försök släppa saker för då kommer allt kännas mycket bättre
 
Vad brukar du göra för att bli gladare när du har en dålig dag? 
 
Izan | |
Upp