Pluggapluggaplugga - fjällen imorgon

Känner mig sjukt stressad just nu. Känner mig i stort sett aldrig stressad. Men just nu, typ idag måste jag lära mig allt om kemi, nationella är nästa vecka och jag åker till fjällen imorgon och är borta resten av lovet. Hur i hela världen ska jag hinna!? Och det är lov, man ska inte behöva plugga när det är lov! Man får ju ångest. Har försökt plugga de senaste dagarna men det har rent ut sagt gått åt skogen. När jag läser är det som att läsa på kinesiska, inget av det som står går att ta in. 
 
Känner att jag bara slösar bort min lediga tid men samtidigt måste jag ju plugga till nationella. Eller måste måste jag ju inte men har alltid prestationsångest och vill att det ska gå bra. Har aldrig varit så orolig för ett prov.
 
Har ni några bra pluggtips? Ge mig era bästa :)
 
 
Izan | |
Upp