Högstadiet

Jag går ju alltså i 9:an vilket nog de flesta av mina läsare vet. Eller det är ju faktiskt bara några veckor kvar vilket känns himla skönt. Det känns skönt att börja om från scratch till hösten och såklart med en långt sommarlov.
Jag tycker 9:an och högstadiet i sig har varit de jobbigaste åren i hela mitt liv. Och nu menar jag inte rent skolmässigt, klart det varit jobbigt med prov osv men det är inte de som varit det jobbigaste.
 
De här 3 åren har varit rena känslobergodalbanan. Om man kan beskriva det så. Jag har gått igenom så mycket som aldrig hänt mig tidigare i livet.
- Jag har haft crushar, inget nytt för högstadiet kanske men just dom som jag haft under högtadiet har varit något som jag trott var "på riktigt". Och dom som jag haft har tagit upp mycket tid och energi, förstår inte att mina kompisar inte tröttnade på mitt tjat om dom, haha.
 
- Jag har gjort bort mig så himla mycket under dom här tre åren att jag inte vet vad (mest framför den jag var kär i förstors..haha), fast jag skäms inte över det, tycker bara det är himla roliga minnen.
 
- Kompisar har svikit mig och jag har tappat kontakten med flera och glidit ifrån flera som jag var nära för inte länge sedan alls. Många känner nog igen sig i det här men det känns bara så tråkigt att allt förändras så snabbt. Jag minns i 6:an på vårterminen, då sa hela klassen "Det är väl klart vi håller ihop hela högstadiet". Bullshit säger jag nu för man var verkligen ung och dum. Hur kunde jag tro att det skulle bli så!? Dessutom har jag gått och känt hela högtadiet att det ska bli jobbigt att börja gymnasiet för att jag då kommer tappa kontakten med fler kompisar. Just nu känner jag bara att det blir himla skönt!
 
- På tal om förändringar. Nästan alla har förändras till helt andra personer vilket förmodligen är en stor orsak till varför man glider ifrån vissa personer. Folk börjar hänga med andra och göra andra grejer helt enkelt.
 
- Jag har gråtit mer än någonsin dom här åren, som sakt känslobergodalbana.
 
- Jag har lärt mig så himla mycket om livet!
 
Klart allt man varit med om har en positiv sida också. Till exempel om jag kollar tillbaka på hur jag var i 7:an så har jag förändrats sjukt mycket som person på ett bra sätt. Jag hade jätte dåligt självförtroende och var alltid rädd för vad folk skulle tycka. Så ofta om jag tyckte saker höll jag bara med folk för att ja, det var enklast. Sakta men säkert har jag byggt upp mitt självförtroende och idag står jag här och kan titta mig själv i spegeln och faktiskt säga att jag är snygg för mig själv, jag kan säga vad jag tycker, jag vågar testa på nya saker, jag kan känna att jag duger, att jag är bra på saker osv. Men sen kommer självklart dagar då jag känner mig ful eller dagar då jag mår dåligt men så är det ju för alla. 
Jag har också haft sjukt kul, speciellt mina pinsamma saker jag gjort. Guuud vad jag har skrattat. De flesta vill nog bara glömma sånna saker men jag vill komma ihåg dom. Har nästan alla nerskrivna från hela högstadiet.
I och med att jag glidit ifrån vissa har jag också lärt känna andra.
 
Som sammanfattning har högstadiet varit otroligt jobbigt, roligt och lärolikt!
 
Vad tycker du om högstadiet? Kanske har du gått ut, vad kommer du ihåg därifrån? Kanske ska du börja, vad känner du inför det? Kanske är du mitt i det? Någon som kände igen sig i något av det jag skrev?
 
 
Izan, Tankar och åsikter | |
#1 - - duvet:

Ja de har varit skit, meeen alla pinsamma minnen som man bara skrattar åt nu kommer alltid finnas kvar😂😘😘

Svar: Ja allt det bra överväger nästan det dåliga. Speciellt just nu känns allt skit men om några år kommer jag nog bara minnas allt bra. Har ju många minnen med bl.a. dig!!<33
Inez

#2 - - Emmis:

True shit girl nämen allt är så sant de du skriver! Håller med till 110%. Alla minnen är ju dock as roliga att se tillbaka på. Nog minns man dina små lovers... ;)
Haha nämen hoppas vi kan hålla kontakten rätt bra ändå trots att vi kommer gå på olika skolor. Vore trist att tappa kontakten med dig <3

Svar: HAHAHAH ingen kommer glömma mina crushar ;)) Vi får absolut hålla kontakten, vi kmr inte gå på samma skola men åtminstone i samma stad. Vi får ses så ofta som vi kommer kunna, istället för att hänga på grubbe får vi åka på mysiga caféer, gå på stan, ha sleepovers där vi pratar om allt som händer på våra olika skolor. Sen har man ju faktiskt helg en gång i veckan då man kan ses :D På nått sett håller vi kontakten<33
Inez

#3 - - Emma:

Sv; Sounds great girl ;)<3

Svar: <3
Inez

#4 - - Johanna:

jättefin blogg!! Älskar din inredning i ditt rum!!

Svar: Tack så mycket!! :D
Inez

Upp