"Ledig dag" - Operation dagsverke

I veckan har vi temavecka på skolan och det innebär att alla klasser förutom musikklasserna jobbar med hållbar utvecklig. Det är tråkigt men också ganska chill. Varje gång vi har temavecka brukar vi ha en dag som man har "operation dagsverke". Det innebär att man under en dag ska hjälpa någon med något och tjäna 100kr som sedan ska gå till mangroove träd. Idag är den dagen och jag ska hjälpa till här hemma. Mamma har fixat massa jobb åt mig...Ska bl.a rensa ut två rum som ska bli sovrum och stapla ved.
 
Känns lite jobbigt att jobba men pengarna går till något bra och jag får ju i alla fall vara hemma, äta god mat och så fick jag sova ut imorse.
 
Såhär  började jag morgonen...med min nya ansiksmask och ansiktsvatten från lush. Två saker som följde med hem från Stockholm.
 
Vadå grön?!
 
Izan, Skönhet | |
#1 - - Emilia Trennsby:

Sjukt fin blogg ♡

Svar: Tack, vad glad jag blir! <3
Inez

#2 - - Flisan:

Skönt med ledigt :D

Upp