Midsommar+spontantripp till Finland

Hej dom läsare som finns kvar! Jag är ledsen att bloggen uppdateras så sällan men ni vet ju varför...
De senaste dagarna har bestått av träning, cykelturer fram och tillbaka till stan, träffat Elina, massa sovmorgnar, midsommar och jag har tagit första doppet (gills pool?).
Vädret här har faktiskt börjat ge med sig. De senaste dagarna har det varit upp till 20 grader vilket ändå är helt okej. För en gångs skull har vi haft bättre vädrer än södra Sverige. Är glad att de va så bra väder på midsommar för man fick verkligen sommarfeeling. I år firade vi midsommar i en stuga vid Umeälven. En jättefin stuga som vi var i förra året också. Vi var ca 20 pers vilket var trevligt. Det spelades kubb och vi åt massa god mat och njöt i solen. Trodde det skulle vara kallt där men det var helt vindstilla. Kanske hade jag bara dåliga minnen därifrån då det var 3 grader förra året när vi var där...
Innan vi åkte till den där stugan var vi i Skeppsvik och åt lunch.
Idag cyklade jag och min syrra till umelagun för att bada. Kan säga att jag halvt höll på att frysa ihjäl och då var de ändå pool. Lite skönt när man väl doppar sig iaf. Efter det for jag och mamma på ett bodypumppass.
Nydalasjön har ändå ganska fina cykelvägar.
och ja de är ett myggbett på benet..,

Btw så tar jag färjan till Finland på tisdag. Blev bestämt ikväll så kan nog kalla det lite av en spontanare. Min moster och mina kusiner åker dit imorgon och det är dom jag kommer vara med där. Ska faktiskt va barnvakt åt min fyraåriga kusin Liv medans min moster bygger en altan till våran stuga. Brukar skoja och säga livvakt istället för barnvakt. Känns kul att göra något själv för en gångs skull och tror inte att det blir så svårt att va barnvakt åt Liv jämfört med min ettåriga lillasyster ;). Kan ju skriva mer om det imorgon!


Izan | |
Upp